Arrangement

ARRANGEMENT HALLEN

Det er forskjell på kiosk- og sekreteriatinstuks om det skal arrangeres mini- og aktivitetsturnering eller spillers 1-2 regionale kamper.

· Har totale ansvar for hele arrangementet
· Henter og leverer nøkkel, pengekasse og pad til LIVE registrering hos:
Siv Øien, Slemmestadveien 48 C. Mobil: 92456131.
Avtal henting senest torsdagen før helgekamp.
· Lås opp dører
· Slå på lys i hallen inkl kamplys. Lysbrytere er i tilsynsvaktrommet men kamplys må slås
på i Tavlerommet, brytere nr. F13, F14 og F15 merket med grå tape. Nøkler til
tavlerommet er i nøkkelskap på veggen til høyre for lysbrytertavla i Tilsynsrommet.
· Hente hjertestarter ved behov, står over lysbryterer i tilsynsvaktrommet.
· Fordel garderober til lagene og skriv opp på tavla
· Ønske dommere og motstanderlag velkommen til hallen
· Sette ut benker til lagene
· Sette opp målene ved behov
· Rydder garderober, tøm søppel og fyll på papir ved behov. Ved fule poser, byttes disse og kastets i container utenfor hallen.
· Hjelpe til i kiosken hvis det er lang kø
· Registrer inn laglister, målskjema, dommerregninger til region ved mini og aktivitetsturnering i TA.

GENERELT UANSETT TYPE KAMP
Kassebeholdning kr. 1500,- (telles før salg av to personer)
Kassa gjøres opp av to personer og vedlagt skjema fylles ut etter avsluttet salg.

VIKTIG!
Glutenfrie produkter må ikke blandes med «vanlige» produkter. Vaffelrøre med gluten MÅ IKKE stekes i vaffeljernet som er merket med GLUTENFRI

MINI- AKTIVITETSTURNERING OG NÅR DET SPILLES MER ENN 2 KAMPER
· 2-4 person / Oppmøte 75 min før kamp
· Det forventes mange tilskuere og man må tilrettelegge for mye salg i kiosken
· Kokepølser, kaffe, steke vafler og kutte frukt
· Egen instruks for kiosken i hvitperm
· Foreldre tar med:

Mini / aktivitesturneringHalvdag
Kaker, lagpanne3 + 1 fri for gluten, egg, melk
Gjærbakst20
Vaffelrøre, liter6 + 3 glutenfri
Påsmurt baguetter24

KIOSK VED 1 – 2 KAMPER
· 1 person / Oppmøte 60 min før kamp
· Rigge til kiosk ved billettsalget på tribunen
· Kok kaffe, ta med kopper, kake, brus og sjokolade, vipps plakat og kasse med opp
· Foreldre tar med 1 stk kake

SEKRETARIAT MINI- AKTIVITETSTURNERING
· Dagen før, skriv ut nødvendig dokumenter og les instruksen og huskeliste til NHF, se link
· 3 – 6 personer / Oppmøte 60 min før kamp
· Sett opp 2 bord, stoler og utstyr, klokke og musikkanlegg
· Sett ut stol evt bord til banesekretær ved spill på 2 til 3 baner = miniturnering
· Speaker / klokke
o Spille musikk mellom kampene
o Ønske velkommen og lese Fair Play tekst
o Introdusere lagene og be de gjøre seg klare til kamp
o Sørge for start og stopp av kamper (ved spill på to baner miniturnering)
· Banesekretær ved spill på 2-3 baner minitrunering
o Få laglister fra lagene
o Noterer med resultater på eget skjema på hver bane
o Bruk digitaltavle til start / stopp av kampen og mål
· Banesekretær ved en bane aktivitetsturnering
o Få laglister fra lagene
o Bruk digitaltavle til start/stopp av kampen o
o Noterer med resultater på eget skjema
· Kasserer
o Ta imot penger fra lagene for betaling av dommere
o Lag kvittering til lagene for innbetalingen
o Ta imot dommerregninger
o Betal til dommere som kvitterer for mottatt penger
o Ved bruk av Vipps, vippser lagene direkte til dommer.

Her link til huskeliste og skjemaer som benyttes: https://www.handball.no/regioner/region-sor/kampaktivitet/barn-6-12/huskeliste-for-arrangor-og-deltakerlag/

SEKRETARIAT REGIONALEKAMPER
· 3 personer / Oppmøte 60 min før kamp
· Sett opp 2 bord, stoler og utstyr, klokke, pad og musikkanlegg.
· Legg ut timeout kort
· Betaling av dommere. Fra 11 år og oppover betales dommere elektronisk og arrangør behøver ikke gjøre noe.
· Speaker
o Ønske velkommen og les Fair Play tekst
o Introdusere lagene og be de gjøre seg klare til kamp
o Spille musikk når det scores mål, si navn på målscorer og ved
gode keeperprestasjoner
· Klokke
o Start og stopp av digitalklokke etter tegn fra dommer
o Registrere mål på digitalklokke
o Gi beskjed til dommer ved feil bytte og ufin opptreden på benken
· LIVE
o Føring av digitalkamprapport, se egen instruks

Sekretariatet må kunne basis dommertegn og regelverk. Se, https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/praktisk-info/lover-og-regler/

· 1 person / Oppmøte 60 min før kamp
· Salg av inngangsbilletter ved inngangsdøren på tribunen
· Rydder tribunen for søppel etter kamp. Er søppelbeholdere fulle, byttes poser og søppel kastes i container utenfor hallen

· 1 person / Oppmøte 60 min før kamp
· Ta på gul Fair Play vest, henger i kiosken
· Er synlig på tribunen og ved banen før, etter og under kamp
· Påse at spillere, dommere, trenere og publikum får en god opplevelse av kampen
· Ansvar for god stemning blant publikum
· Rapporterer til region om avvik fra ønsket adferd

ARRANGEMENT PÅ BEACHBANEN

Utstyret til beachbanen er i utstyrsrommet og i garasjen bak klubbhuset så alle må hjelpe til med å frakte utstyr. Toaletter og kjøkkenet på klubbhuset kan lånes ved større arrangement så sant det ikke er utleid. Dette må avtales på forhånd med damegruppa og kan treffes på mobil: 99451612 Stua og møterommet skal IKKE benyttes under beacharrangement.

· Har totale ansvar for hele arrangementet
· Henter og leverer nøkkel, pengekasse og pad til LIVE registrering hos:
Siv Øien, Slemmestadveien 48 C. Mobil: 92456131.
Avtal henting senest torsdagen før helgekamp.
· Lås opp dører og finn frem utstyr i utstyrsrommet. Få hjelp til å frakte det frem og tilbake.
· Hente hjertestarter ved behov, står over lysbryterer i tilsynsvaktrommet.
· Ønske dommere og motstanderlag velkommen og informer om toaletter i hallen og vannkran ved banen
· Sette ut SIF flagg ved banen
· Sette opp tverrliggere på målene ved behov
· Hjelpe til i kiosken hvis det er lang kø
· Send inn laglister, kamprapporter, dommerregninger til region ved mini og aktivitetsturnerin

GENERELT UANSETT TYPE KAMP VED
Kassebeholdning kr. 1500,- (telles før salg av to personer)
Kassa gjøres opp av to personer og vedlagt skjema fylles ut etter avsluttet salg.

VIKTIG!
Glutenfrie produkter må ikke blandes med «vanlige» produkter. Vaffelrøre med gluten MÅ IKKE stekes i vaffeljernet som er merket med GLUTENFRI

· 2-4 person / Oppmøte 75 min før kamp
· Utstyr fraktes fra hallen
· Griller pølser og eller burgere (vurderes)
· Koke kaffe og steke vafler og kutte frukt i klubbhus eller i kiosken i hallen
· Vurder hvor mange kaker / vaffelrøre foreldre må ta med etter antall lag

· Dagen før
o Skriv ut nødvendig dokumenter og les instruksen og huskeliste til NHF
o Finn frem spilleliste med god sommermusikk med fart.
· 2 – 4 personer (2 pr bane) / Oppmøte 60 min før kamp
· Finn frem utstyr og sett opp musikkanlegg som er i utstyrsrommet
· Rak banen
· Speaker / klokke
o Spille musikk også under kamp
o Ønske velkommen og lese Fair Play tekst
o Introdusere lagene og be de gjøre seg klare til kamp
o Sørge for start og stopp av kampen etter instruks fra dommer
o Flipp mål på manuell måltavle
· Banesekretær
o Få laglister fra lagene
o Før kamprapport
o Ta imot penger fra lagene for betaling av dommere
o Lag kvittering til lagene for innbetalingen
o Ta imot dommerregninger
o Betal til dommere som kvitterer for mottatt penger

Sekretariatet må kunne basis dommertegn og regelverk.

Her link til huskeliste og skjemaer som benyttes: https://www.handball.no/regioner/region-sor/kampaktivitet/andre-kamptilbud/beachhandball/

· 2 person / Oppmøte 60 min før kamp
· Rigger kiosk = setter opp telt, bord, grill. Står i garasjen
· Ta på gul Fair Play vest, henger i kiosken
· Er synlig ved banen før, etter og under kamp
· Påse at spillere, dommere, trenere og publikum får en god opplevelse av kampen
· Ansvar for god stemning blant publikum
· Rapporterer til region om avvik fra ønsket adferd
· Rydder fortløpende på området
· Raker målområdet og ved 6m linjen mellom kampene

%d bloggere like this: